Waarom investeerders aandacht moeten hebben voor de Esports

Bron: Netvikings

Online spelletjes spelen heeft de laatste maanden ineens een heel ander karakter gekregen. Het is een markt geworden met een waarde die nu al richting de 100 miljard glijdt. En dat is pas het begin, want zo lang is het nog niet geleden dat de enorme groei ingezet is. Gaming is hot, honderdduizenden mensen tussen de 18 en 25 jaar spelen minstens een uur per dag een videogame. Maar we kijken nog véél meer naar mensen die spelletjes spelen, zoals Fortnite en FIFA. Omdat het vermakelijk is, omdat het hot is en omdat we er zelf beter door kunnen spelen. De markt van de Esports is flink aan het groeien. Waarom is dit nou zo ontzettend interessant voor investeerders?

Allereerst: vanwege de potentiële waarde

Er zijn veel mensen die voorspellingen hebben gedaan over de waarde van Esports over vijf, tien of vijftien jaar. Maar meer dan wat koffiedikkijken kunnen we er niet van maken. Wat zonder enige twijfel duidelijk is, is dat een jaar over vier geleden begonnen werd aan de exponentiële groei van de marktwaarde.

Het is een markt die net de kinderschoenen uitgestapt is. Ja, er zijn al langer grote toernooien waarbij miljoenen te winnen zijn en waar veel mensen naar kijken. Maar nu zijn de echte investeerders ook in het publiek te vinden. Om te kijken wat het nou precies is, om te bepalen waar mogelijke investeringen mogelijk zijn en waarom het zo interessant kan zijn als investering zelf.

Esports zijn ontzettend toegankelijk en laagdrempelig voor het publiek. Een account op Twitch, of Facebook/YouTube, het is genoeg om een live wedstrijd van een favoriete gamer te volgen. En met de duizenden kijkers die al live kijken, kan direct een enorm publiek bereikt worden.

En daarnaast vanwege een toegankelijke doelgroep

De mensen die Esports kijken en spelen, zijn voornamelijk tussen de 18 en 25 jaar. Dat is een doelgroep die op dit moment al belangrijk is voor bedrijven – en hier bevinden zich ook de mensen die straks koopkrachtig zijn en geld uit gaan geven aan een woning, auto, spellen en meer. Het is dé doelgroep van de meeste bedrijven die extra willen verkopen of die hun producten en diensten af willen zetten op de wereldwijde markt.

Het past in de lijn der ontwikkelingen

Love it or not: we zijn op weg naar een wereld waarin digitaal meer en meer waard wordt. Helemaal wanneer we gemakkelijk en probleemloos toegang kunnen krijgen tot content, zelfs wanneer we dat moeten betalen met reclame. Het is daarnaast een vorm van sport waarbij ingezet kan worden met echt geld op de spelende teams bij aanbieders zoals www.leeuwslots.com/casino en Zaslots.com. Dit draagt er alleen maar aan bij dat de markt nog vele malen groter wordt.

De drempel is nu nog laag

Investeerders verdiepen zich wereldwijd in de mogelijkheden rond het investeren in Esports. Er worden uiteraard al flinke bedragen genoemd, maar er zijn nog genoeg toegangspunten voor mensen die een investering neer willen leggen en daarmee willen investeren in de opkomende sport. De drempel is nog laag – maar hoe langer er gewacht wordt, hoe hoger de drempel zal worden. We hebben het eerder gezien met de influencers en vloggers, ditmaal zijn soortgelijke ontwikkelingen te verwachten op het gebied van Esports.

Is dit wat voor jou?

Wanneer het gaat om investeringen in Esports, is er één ding van groot belang. Het is namelijk een kritische doelgroep, daarmee is dit alleen een aanrader voor bedrijven die relevante producten en diensten aan kunnen bieden aan de doelgroep. Op het moment dat het investeren is om reclame te maken, wordt dit té snel doorzien door de kritische gamer en dat levert meer schade dan winst op.