Zet uw bedrijf in het zonnetje

Dit bericht komt van één van onze partners. In tijden van crisis is het voor een bedrijf essentieel om een goede indruk te maken op potentiele klanten. Om met een cliché in huis te vallen, een goede eerste indruk is het halve werk. Indien de eerste indruk negatief is moet iemand van goeden huizen komen om de potentiële klant nog te overtuigen van een product of dienst. Beurzen en evenementen zijn bij uitstek plekken waar bij het contact tussen bedrijf en klant gebaat is bij een sterke eerste indruk.

Om op dit soort evenementen het verschil te maken is een professionele aankleding belangrijk maar vooral professioneel en representatief personeel is een vereiste. De meeste bedrijven hebben natuurlijk personeel voorhanden die goed zijn in hun vak. Dit betekent echter niet dat zij het product of dienst dat het bedrijf aanbiedt op de juiste manier kunnen overbrengen tijdens het eerste contactmoment op een beurs of evenement. Het kan daarom een wijze keuze zijn om hier externe en professionele hulp voor in te schakelen.

Potentiële klanten laten zich niet direct overtuigen door een product of dienst, hoe goed deze door het bedrijf zelf ook wordt gevonden. Net als bij contact tussen mensen is het grootste deel van de communicatie non-verbaal. Met andere woorden, de uitstraling is cruciaal. Externe beursbemanning kan uw bedrijf dan volledig representeren of complementair zijn aan uw eigen personeel. Dit zorgt ervoor dat uw bedrijf en personeel zich kan richten op waar zij goed in zijn. Een hostess doet dan waar zij of hij goed in is. De klant interesseren in uw dienst of product. Daarmee kan uw bedrijf zich richten op het creëren van de beste dienst of product en helpt een partner om het aan de man te brengen.