Overzicht: Alle ‘valse nieuwssites’

Volgens de Washington Post werden de Amerikaanse presidentsverkiezingen door een verfijnde Russische propaganda campagne gemanipuleerd. Verschillende websites zouden misleidende artikelen verspreid hebben om Hillary Clinton in een kwaad daglicht te stellen, zodat Trump de verkiezingen kon winnen. Volgens de Washington Post gebruikt Rusland een netwerk van verschillende websites, die ondersteund met duizenden bots, trollen en social media accounts om de publieke opinie te manipuleren.

De krant beroept zich op een lijst van valse nieuwssites die werd samengesteld door een geheimzinnige groep genaamd Propornot, die uit het niets de aanval openen door meer dan 200 websites aan de schandpaal te nagelen. Op deze lijst staan Russische nieuwssites als Russia Today en Sputnik News, maar ook blogs en andere nieuwskanalen zoals Zero Hedge, Global Research (blog van Martin Armstrong), het Ron Paul Institute en zelfs Wikileaks.

Hieronder ziet u de volledige lijst van websites die samen meer dan 15 miljoen mensen bereiken en die het monopolie van de reguliere media bedreigen. Doe er uw voordeel mee! Er is een grote informatie-oorlog gaande en dat betekent dat het belangrijker is dan ooit tevoren om beide kanten van het verhaal te bestuderen…

Lees ook:

valse-nieuwssites-fixed

Valse nieuwssites?