Beurzen bieden bedrijven een unieke kans om zich te presenteren aan een breed publiek en potentiële klanten. Maar het juiste gereedschap kan hier het verschil maken tussen onopgemerkt blijven of de volle aandacht trekken van bezoekers. Enkele tools die kunnen helpen om op te vallen dit beursseizoen, bespreken we in dit artikel.
Baken je stand goed af
Om de aandacht te trekken is het belangrijk om de stand van jouw organisatie duidelijk af te bakenen. Een uitstekende tool om dit te doen is middels het plaatsen van pop up beurswanden. Hiermee creëer je structuur en definitie rondom jouw aandeel op de beurs. Tegelijkertijd kun je deze afbakening gebruiken voor grootschalige branding en het delen van informatie.
Groot voordeel van zo’n pop up wand is dat deze voor iedere beurs weer gemakkelijk op te zetten en af te breken is. Zo kun je deze wanden het gehele beursseizoen keer op keer weer meenemen.
Opvallende visuele presentatie
De sleutel tot succes bij het trekken van aandacht op de beurs, is zorgen voor een opvallende visuele presentatie. Investeer in het ontwerpen van een prachtig design en gebruik opvallende kleuren die de identiteit van je organisatie en merk weerspiegelen.
Wat helpt om op te vallen is het gebruik van grote, duidelijke visuals die op afstand ook goed zichtbaar zijn. Hiermee kun je de nieuwsgierigheid van de bezoeker al vanaf een afstandje wekken. Met goed ontworpen graphics kun je jouw boodschap duidelijk communiceren en heb je de kans om jouw merk op een professionele manier te presenteren.
Interactieve elementen
Om de getrokken aandacht van bezoekers vast te houden en te boeien, helpt het om interactieve elementen in jouw stand te implementeren. Denk aan interactieve displays met touchscreen, het uitdelen van productmonsters of het geven van live demonstraties en workshops.
Deze elementen bieden niet alleen de kans om alle voordelen van jouw product of dienst te promoten, maar geeft ook de kans om direct vragen van potentiële klanten te beantwoorden. Deze interactieve benadering kan de betrokkenheid vergroten en uiteindelijk leiden tot waardevolle connecties.
Social proof
Als mensen voor het eerste met een bedrijf of product in aanraking komen, willen ze graag bevestiging van anderen dat het goed is en werkt. Dit kun je benadrukken door het aspect van social proof in jouw beursstand te verwerken.
Denk aan een social media wall waarin eerdere bezoekers hun ervaring hebben kunnen delen, of reviews van recente klanten. Dit moedigt bezoekers aan om ook met jouw merk in contact te treden én vergroot jouw zichtbaarheid op sociale media. Want na het zien van al die updates worden nieuwe bezoekers ook aangespoord om hun ervaring achter te laten.
Unieke ervaringen met AR of VR
Om bezoekers een unieke ervaring te bieden kan er ook gebruik gemaakt worden van augmented reality (AR) of virtual reality (VR). Met AR kunnen potentiële klanten via een digitale weg de voordelen van een product ervaren door dit uit te proberen, en VR biedt de mogelijkheid tot een gehele visuele tour door de faciliteiten van jouw organisatie of een gedetailleerde weergave van een product.
Deze middelen kunnen de nieuwsgierigheid van bezoekers wekken en deze langer bij jouw stand houden. Daarbij benadruk je met de investering in deze technologieën het innovatieve karakter van jouw bedrijf, wat bezoekers op de beurs ook kan aanspreken.
Een onvergetelijke ervaring
Tijdens het beursseizoen heb je veel eerste contactmomenten, die eerste indruk kun je maar één keer goed doen. Bedenk daarom een doordachte strategie en gebruik effectieve tools om echt op te vallen.
Goede kwaliteit beursmateriaal kun je eenvoudig online bestellen en laten drukken door drukkerij Reclameland. Zo kun je met verschillende elementen zorgen voor de perfecte combinatie van visuele presentatie, interactieve elementen en innovatieve ontwikkelingen. De juiste combinatie kan jouw stand transformeren tot een onweerstaanbare trekpleister waar het hele beursseizoen over wordt doorgepraat.